Olipa kerran…

Niin voisimme aloittaa historiamme, niin kauan siitä todella on! Jos sinulla on muutama minuutti aikaa, haluaisimme viedä sinut matkalle läpi Kirsch historian ja kertoa sinulle, lähtien siitä miten kaikki alkoi, aina siihen missä olemme nyt.

Kallisarvoinen asia

Kirsch tuotemerkki on jotain kaikista kallisarvoisinta, minkä omistamme, jotain mitä hoidamme hellästi ja joka on ollut meillä jo jonkin aikaa. Oikeastaan niin kauan, että muutama vuosi sitten vietimme 100-vuotisjuhlia yhdessä! Vuosien aikana on Kirsch käynyt läpi melkoisesti muutoksia, jotka ovat tuoneet meidät tänne missä olemme tänään. Nykyään Kirsch koostuu nimittäin suuresta ja laajasta valikoimasta verhotankoja, verhokiskoja, verhotarvikkeita ja sisäpuolisia aurinkosuojia. Eikä vain niitä! Suuri osa Kirsch valikoimasta on saatavana sekä kuluttajapakattuna myymälässä, että tilaustavarana asiakkaan omien mittojen mukaan. Se tekee Kirschistä vahvan; sekä asiakas, joka on sitä mieltä, että valmiiksipakatut myymälässä ovat helppoja ja vaivattomia, mutta myös sille asiakkaalle, joka mielellään haluaa jotain pientä extraa kuten esimerkiksi verhotangon tietyn mittaisena tai erikoistaivutetun kiskon.

Ei vanha rakkaus ruostu

Milloin nousi rakkaus Kirschiä kohtaan täyteen kukintoonsa ja miten vanha on suhde, ihmettelet nyt varmasti? Jotta siihen saataisiin vastaus, pitää meidän mennä koko matka takaisin USA:han, erityisesti Michiganiin vuoteen 1907. Se oli nimittäin silloin, 14. tammikuuta 1907, kun Kirschin perusti sisustuksesta kiinnostunut herra nimeltä Charles W Kirsch, sanoen ”Proper drapery hardware is essential to perfect draping success”. Emme voi muuta kuin olla siitä samaa mieltä!

Vienti Eurooppaan aloitettiin vuonna 1919 ja Kirsch saapui Skandinaviaan 1920-luvulla.

Ja tänä päivänä olemme näin ollen rakastettu tuotemerkkimme Kirsch.

Charles W Kirsch – 14 tammikuu 1907

”Proper drapery hardware is essential
to perfect draping success”

Globaalista paikalliseen

Vaikka Kirsch on tänä päivänä globaali tavaramerkki, vaihtelee valikoima maittain. Ehkä ei niin paljon Pohjoismaiden välillä, mutta lähinnä muihin maihin verrattuna. Tämä sen takia, että Kirsch Pohjoismaissa on raivannut omaa tietänsä. Kuitenkin muotoilu, laatu ja toiminnallisuus, jotka yhdistetään Kirsch tuotteisiin ovat kaikkialla samoja.

Varhainen TV-debyytti

Siirrytään takaisin rakkausteemaan, joka on kuin punainen lanka kun puhumme Kirschistä tuotemerkkinä. Sillä jo vuonna 1939 olivat Kirsch tangot mukana romanttisessa draamaklassikossa Tuulen Viemää. Siitä lähtien Kirsch tuotteita on käytetty lukuisissa elokuvissa ja TV-ohjelmissa, sekä USA:ssa että Skandinaviassa, viimeksi suosituissa sisustusohjelmissa, joita parhaillaan näytetään.

Tehdääksemme yhteenvedon

Se mitä haluamme sanoa, kun sanomme, että se on pitkä tarina, ei kuitenkaan missään määrin viittaa mihinkään monimutkaiseen, joka on lähes mahdotonta selittää. Sen sijaan tarkoitamme, että meillä on monta vuotta historiaa ja lisää on vielä tulossa, niin kauan kuin jatkamme pitämällä keskipisteenä tunnuslausettamme: Laitamme ikkunan keskipisteeksi. Olemme tehneet niin jo vuodesta 1920. Näillä sanoilla haluamme toivottaa sinut lämpimästi tervetulleeksi Kirsch-perheeseen!